Selamat Datang ke Komuniti Anak Pahang. Forum untuk apa jua berkaitan dengan negeri tercinta

Terima kasih atas sokongan

Join the forum, it's quick and easy

Selamat Datang ke Komuniti Anak Pahang. Forum untuk apa jua berkaitan dengan negeri tercinta

Terima kasih atas sokongan
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.
Log in

I forgot my password

MALAYSIA FUTSAL E-FANS & MEDIA 2010

Wed Apr 07, 2010 5:53 pm by Deto_8

Futsal E-fans & Media Edisi Ketiga Tahun 2010 dijangka diadakan pada 5hb June 2010, Sabtu.

Insya Allah PCC akan menghantar 1 team....

Meeting penyelarasan akan dibuat dalam masa terdekat.


Comments: 42

PCC MENYOKONG KEMPEN HARAPAN TANPA SUARA - KAMI PRIHATIN

Wed Apr 28, 2010 1:25 pm by sakur@86



Comments: 19

Facebook
Pahang Community on Facebook
Pahang Sports Zone FB
Pahang Sports Zone on Facebook

KG Tanjung Besar

+10
grundunq
Bederun
RAFtegang
Sfitry
aimiman
Deto_8
ridz74
MD
Yassin
Awangmaseru
14 posters

Page 3 of 3 Previous  1, 2, 3

Go down

KG Tanjung Besar - Page 3 Empty Re: KG Tanjung Besar

Post  Aman Sat Aug 28, 2010 10:43 am

Yassin wrote:
grundunq wrote:
Kas pegi Iran bukan buat loji nuklear tu...kas pegi buat testing refinery dia jer...nampok gaye nya tak balik ke Kemesor lah kas nie...raya pon tak tau lagi dekat mane nanti....buoh mencupu yang pokok besor Teh Kamar tu ada lagi dak...manis buoh pokok tu....ikan bador banyok lagi ke..sedap kalao buat gulai masam tu...

Hahaha... aok nanye ker ikan bador..kash nok ngabor ke aok parit di rengei teeh..entoh berapa abad dah kering ngerh... dulu kash sokmo cari udang putih duduk dalam tempurong buleh makan terus hehehehe bapok laa maneh nyer. Paya dekat kg bukit hangus dekat rumah Tiar teeh dah jadi hutan benun Sad

Lama tak nyingoh, dah tetinggai gulai masam ikan bador, Paya jadi kebun balok, ata kolam ikan.
memang soh grundung tu rindu sangat kat kemsor, temsor tu, pokok mencupu yang dah mati pun dsebutnya. belum kira bak ngail ikan lagi.

sebut je nama gerundung tu nati org temsor nye pas2 je message tu, bior satu pulok kampung tau sape gerangan gerundung tu.
Aman
Aman

Posts : 21
Points : 24
Join date : 15/08/2010
Location : TGB/KL

Back to top Go down

KG Tanjung Besar - Page 3 Empty Re: KG Tanjung Besar

Post  grundunq Sat Aug 28, 2010 11:20 am

Aman wrote:
Yassin wrote:
grundunq wrote:
Kas pegi Iran bukan buat loji nuklear tu...kas pegi buat testing refinery dia jer...nampok gaye nya tak balik ke Kemesor lah kas nie...raya pon tak tau lagi dekat mane nanti....buoh mencupu yang pokok besor Teh Kamar tu ada lagi dak...manis buoh pokok tu....ikan bador banyok lagi ke..sedap kalao buat gulai masam tu...

Hahaha... aok nanye ker ikan bador..kash nok ngabor ke aok parit di rengei teeh..entoh berapa abad dah kering ngerh... dulu kash sokmo cari udang putih duduk dalam tempurong buleh makan terus hehehehe bapok laa maneh nyer. Paya dekat kg bukit hangus dekat rumah Tiar teeh dah jadi hutan benun Sad

Lama tak nyingoh, dah tetinggai gulai masam ikan bador, Paya jadi kebun balok, ata kolam ikan.
memang soh grundung tu rindu sangat kat kemsor, temsor tu, pokok mencupu yang dah mati pun dsebutnya. belum kira bak ngail ikan lagi.

sebut je nama gerundung tu nati org temsor nye pas2 je message tu, bior satu pulok kampung tau sape gerangan gerundung tu.

dulu mmg seronok ngail ikan sembilan kat alor tu...umpan caceng jer...keroh kan air kat ulu...baru ikan sembilan makan umpan...kedai Wea Noh tu ada lagi tak
grundunq
grundunq

Posts : 31
Points : 38
Join date : 23/06/2009

Back to top Go down

KG Tanjung Besar - Page 3 Empty Re: KG Tanjung Besar

Post  MD Sat Aug 28, 2010 11:20 am

peristiwa lama Parit di Rengai :

mase hari raye,nak melintas guna rakit buluh yg disambung dari seberang sini ke seberang sana ...sepupu jatuh mase air besor,sib baik arwah Wan sempat tarik...kalu tak.....
masih ingat sampai sekarang,sebab belaku depan mate...
MD
MD
PCC Kuala Lumpur
PCC Kuala Lumpur

Posts : 4886
Points : 5166
Join date : 15/04/2009
Location : U5 Shah Alam/Jengka 4

Back to top Go down

KG Tanjung Besar - Page 3 Empty Re: KG Tanjung Besar

Post  Yassin Sat Aug 28, 2010 11:18 pm

grundunq wrote:
dulu mmg seronok ngail ikan sembilan kat alor tu...umpan caceng jer...keroh kan air kat ulu...baru ikan sembilan makan umpan...kedai Wea Noh tu ada lagi tak

Oit kenangan kawas dulu2... masa kawas kecik2 sempat lagi lepak2 kat kedai Aki de Nos nie sebelah kedai dia tu...kedai aki akil... ker tak silap kawas..huhuhu Sad
Yassin
Yassin
PCC Jerantut
PCC Jerantut

Posts : 2708
Points : 3033
Join date : 12/08/2009
Location : Bandar Jerantut [PCC084]

http://www.pahangcommunity.com

Back to top Go down

KG Tanjung Besar - Page 3 Empty Re: KG Tanjung Besar

Post  Awangmaseru Sun Aug 29, 2010 6:31 am

Yassin wrote:
grundunq wrote:
dulu mmg seronok ngail ikan sembilan kat alor tu...umpan caceng jer...keroh kan air kat ulu...baru ikan sembilan makan umpan...kedai Wea Noh tu ada lagi tak

Oit kenangan kawas dulu2... masa kawas kecik2 sempat lagi lepak2 kat kedai Aki de Nos nie sebelah kedai dia tu...kedai aki akil... ker tak silap kawas..huhuhu Sad

ye .... Nostalgia pekan rabu temsor , naik lensiong masa bebudok tahun 67 hingga 74 .. roti canai kedai awi..uuh kadang-kadang naik besikal unta je ke temsor tu.

Awangmaseru
JKK Kampung
JKK Kampung

Posts : 252
Points : 294
Join date : 30/11/2009
Age : 61
Location : ulu cheka/jerantut

http://www.mohlaweh.multiply.com

Back to top Go down

KG Tanjung Besar - Page 3 Empty Kenangan di kampung Tanjong besar

Post  Yassin Sun Aug 29, 2010 6:39 am

Awangmaseru wrote:
Yassin wrote:
grundunq wrote:
dulu mmg seronok ngail ikan sembilan kat alor tu...umpan caceng jer...keroh kan air kat ulu...baru ikan sembilan makan umpan...kedai Wea Noh tu ada lagi tak

Oit kenangan kawas dulu2... masa kawas kecik2 sempat lagi lepak2 kat kedai Aki de Nos nie sebelah kedai dia tu...kedai aki akil... ker tak silap kawas..huhuhu Sad

ye .... Nostalgia pekan rabu temsor , naik lensiong masa bebudok tahun 67 hingga 74 .. roti canai kedai awi..uuh kadang-kadang naik besikal unta je ke temsor tu.

Satu lageh... kedai pokde karim kilir sikit... kash masih terasa kesedapan roti canei dia dgn sambal ikan bilisnya sekeping tak cukup weh...huhuhuhu Razz


Last edited by Yassin on Sun Aug 29, 2010 6:41 am; edited 1 time in total (Reason for editing : Kenangan di Kampung Tanjong besar)
Yassin
Yassin
PCC Jerantut
PCC Jerantut

Posts : 2708
Points : 3033
Join date : 12/08/2009
Location : Bandar Jerantut [PCC084]

http://www.pahangcommunity.com

Back to top Go down

KG Tanjung Besar - Page 3 Empty Kenangan di Kampung Tg besar

Post  Aman Sun Aug 29, 2010 4:24 pm

Yassin wrote:
Awangmaseru wrote:
Yassin wrote:
grundunq wrote:
dulu mmg seronok ngail ikan sembilan kat alor tu...umpan caceng jer...keroh kan air kat ulu...baru ikan sembilan makan umpan...kedai Wea Noh tu ada lagi tak

Oit kenangan kawas dulu2... masa kawas kecik2 sempat lagi lepak2 kat kedai Aki de Nos nie sebelah kedai dia tu...kedai aki akil... ker tak silap kawas..huhuhu Sad

ye .... Nostalgia pekan rabu temsor , naik lensiong masa bebudok tahun 67 hingga 74 .. roti canai kedai awi..uuh kadang-kadang naik besikal unta je ke temsor tu.

Satu lageh... kedai pokde karim kilir sikit... kash masih terasa kesedapan roti canei dia dgn sambal ikan bilisnya sekeping tak cukup weh...huhuhuhu Razz

Sema kedai di Jambatan tu dah x de. kedai we Noh Jemi yg niaga, Kedai getoh de Seman dah xde, yang ade kedai Pak cu karim (pangilan kome). kala nak beli roti canenyer musim cuti sekolah kena pi cepat. x cukup sukmo. 67 hingga 74 temsor masih meriah lagi masa tu. Pekan rabu sampai jual kain baju, Tauke nye Arwah Kassim Gonjong, Lee Ki ade sorang lagi cine tu. jeruk kepayang sedak met, Pede dalam pot susu je.
Aman
Aman

Posts : 21
Points : 24
Join date : 15/08/2010
Location : TGB/KL

Back to top Go down

KG Tanjung Besar - Page 3 Empty Re: KG Tanjung Besar

Post  Yassin Sun Aug 29, 2010 11:26 pm

Aman wrote:

Sema kedai di Jambatan tu dah x de. kedai we Noh Jemi yg niaga, Kedai getoh de Seman dah xde, yang ade kedai Pak cu karim (pangilan kome). kala nak beli roti canenyer musim cuti sekolah kena pi cepat. x cukup sukmo. 67 hingga 74 temsor masih meriah lagi masa tu. Pekan rabu sampai jual kain baju, Tauke nye Arwah Kassim Gonjong, Lee Ki ade sorang lagi cine tu. jeruk kepayang sedak met, Pede dalam pot susu je.

Yaa... kash lupa dah... kash sebut PAK CU juge memandai aje kash uboh ker pok de Razz
Yassin
Yassin
PCC Jerantut
PCC Jerantut

Posts : 2708
Points : 3033
Join date : 12/08/2009
Location : Bandar Jerantut [PCC084]

http://www.pahangcommunity.com

Back to top Go down

KG Tanjung Besar - Page 3 Empty Re: KG Tanjung Besar

Post  grundunq Mon Aug 30, 2010 4:38 pm

Yassin wrote:
Aman wrote:

Sema kedai di Jambatan tu dah x de. kedai we Noh Jemi yg niaga, Kedai getoh de Seman dah xde, yang ade kedai Pak cu karim (pangilan kome). kala nak beli roti canenyer musim cuti sekolah kena pi cepat. x cukup sukmo. 67 hingga 74 temsor masih meriah lagi masa tu. Pekan rabu sampai jual kain baju, Tauke nye Arwah Kassim Gonjong, Lee Ki ade sorang lagi cine tu. jeruk kepayang sedak met, Pede dalam pot susu je.

Yaa... kash lupa dah... kash sebut PAK CU juge memandai aje kash uboh ker pok de Razz

pekan sari Rabu tu ada lagi ker....dulu ramei mek orangnya....pancaraga band dulu bukan main lagi...penyanyi nya Leman...main gitar Pak Ngah Wei...main drum Ener...main bass Yunus...lagu nya mmg rock abis...bila ada org nikoh jer...mmg suka sgt sbb ada band...
grundunq
grundunq

Posts : 31
Points : 38
Join date : 23/06/2009

Back to top Go down

KG Tanjung Besar - Page 3 Empty Re: KG Tanjung Besar

Post  Awangmaseru Wed Sep 01, 2010 5:49 pm

grundunq wrote:
Yassin wrote:
Aman wrote:

Sema kedai di Jambatan tu dah x de. kedai we Noh Jemi yg niaga, Kedai getoh de Seman dah xde, yang ade kedai Pak cu karim (pangilan kome). kala nak beli roti canenyer musim cuti sekolah kena pi cepat. x cukup sukmo. 67 hingga 74 temsor masih meriah lagi masa tu. Pekan rabu sampai jual kain baju, Tauke nye Arwah Kassim Gonjong, Lee Ki ade sorang lagi cine tu. jeruk kepayang sedak met, Pede dalam pot susu je.

Yaa... kash lupa dah... kash sebut PAK CU juge memandai aje kash uboh ker pok de Razz

pekan sari Rabu tu ada lagi ker....dulu ramei mek orangnya....pancaraga band dulu bukan main lagi...penyanyi nya Leman...main gitar Pak Ngah Wei...main drum Ener...main bass Yunus...lagu nya mmg rock abis...bila ada org nikoh jer...mmg suka sgt sbb ada band...

nampak sangat sedara kas sorang ni dah lama sangat tak balik kampung... ada mana baleklah weh. kg kemesor tu dah semoksamun tak lawas dah mata memandang.

Awangmaseru
JKK Kampung
JKK Kampung

Posts : 252
Points : 294
Join date : 30/11/2009
Age : 61
Location : ulu cheka/jerantut

http://www.mohlaweh.multiply.com

Back to top Go down

KG Tanjung Besar - Page 3 Empty Re: KG Tanjung Besar

Post  Aman Sun Sep 05, 2010 3:23 pm

Ye lah, bete kata aok tu Awangmaseru. memang grundung ni dah lame xbalik kemesor. bukan semoksamun lg dah jadi utan pun. Rumoh lako perh banyok. Lepas lecok je sampai ke ujung tanjung tu sema nye dah rumoh lako. termasuk lah rumoh Aki datok tu.
Aman
Aman

Posts : 21
Points : 24
Join date : 15/08/2010
Location : TGB/KL

Back to top Go down

KG Tanjung Besar - Page 3 Empty Re: KG Tanjung Besar

Post  grundunq Wed Sep 08, 2010 3:24 pm

Aman wrote:Ye lah, bete kata aok tu Awangmaseru. memang grundung ni dah lame xbalik kemesor. bukan semoksamun lg dah jadi utan pun. Rumoh lako perh banyok. Lepas lecok je sampai ke ujung tanjung tu sema nye dah rumoh lako. termasuk lah rumoh Aki datok tu.

raya ni aok balik kemesor ke...mcm mn dgn kolam ikan tu...sedap ler makan guali masam ikan patin lah aok nanti....
grundunq
grundunq

Posts : 31
Points : 38
Join date : 23/06/2009

Back to top Go down

KG Tanjung Besar - Page 3 Empty Re: KG Tanjung Besar

Post  Aman Thu Sep 30, 2010 2:36 am

grundunq wrote:
Aman wrote:Ye lah, bete kata aok tu Awangmaseru. memang grundung ni dah lame xbalik kemesor. bukan semoksamun lg dah jadi utan pun. Rumoh lako perh banyok. Lepas lecok je sampai ke ujung tanjung tu sema nye dah rumoh lako. termasuk lah rumoh Aki datok tu.

raya ni aok balik kemesor ke...mcm mn dgn kolam ikan tu...sedap ler makan guali masam ikan patin lah aok nanti....

Mi... 2 kolam kome kering kan airnye. ajok geng2 kemesor mengamik ikan nye. abis segala jenis masakan tempoyok dah buat, ikan x abis lagi.
Aman
Aman

Posts : 21
Points : 24
Join date : 15/08/2010
Location : TGB/KL

Back to top Go down

KG Tanjung Besar - Page 3 Empty Re: KG Tanjung Besar

Post  grundunq Mon Oct 04, 2010 12:55 pm

Aman wrote:
grundunq wrote:
Aman wrote:Ye lah, bete kata aok tu Awangmaseru. memang grundung ni dah lame xbalik kemesor. bukan semoksamun lg dah jadi utan pun. Rumoh lako perh banyok. Lepas lecok je sampai ke ujung tanjung tu sema nye dah rumoh lako. termasuk lah rumoh Aki datok tu.

raya ni aok balik kemesor ke...mcm mn dgn kolam ikan tu...sedap ler makan guali masam ikan patin lah aok nanti....

Mi... 2 kolam kome kering kan airnye. ajok geng2 kemesor mengamik ikan nye. abis segala jenis masakan tempoyok dah buat, ikan x abis lagi.

aduiii...apasal kolam kering...alor kemesor dah x der air ke....macam mana kemesor skang nie..dengor kabor astro dah masok ke sana...
grundunq
grundunq

Posts : 31
Points : 38
Join date : 23/06/2009

Back to top Go down

KG Tanjung Besar - Page 3 Empty Re: KG Tanjung Besar

Post  Yassin Mon Oct 04, 2010 12:57 pm

grundunq wrote:

aduiii...apasal kolam kering...alor kemesor dah x der air ke....macam mana kemesor skang nie..dengor kabor astro dah masok ke sana...

Entoh la yeek kash pegh..lame juga tak kesana Razz
Yassin
Yassin
PCC Jerantut
PCC Jerantut

Posts : 2708
Points : 3033
Join date : 12/08/2009
Location : Bandar Jerantut [PCC084]

http://www.pahangcommunity.com

Back to top Go down

KG Tanjung Besar - Page 3 Empty Re: KG Tanjung Besar

Post  grundunq Mon Oct 04, 2010 1:00 pm

Yassin wrote:
grundunq wrote:

aduiii...apasal kolam kering...alor kemesor dah x der air ke....macam mana kemesor skang nie..dengor kabor astro dah masok ke sana...

Entoh la yeek kash pegh..lame juga tak kesana Razz

aman pulak entah kemana...lama senyap jer...gambor kemesor da tak upload lagi..
yasin..dekat jerantut tu ada orang jual buah mengkinang tak
grundunq
grundunq

Posts : 31
Points : 38
Join date : 23/06/2009

Back to top Go down

KG Tanjung Besar - Page 3 Empty Re: KG Tanjung Besar

Post  Awangmaseru Mon Oct 04, 2010 10:16 pm

grundunq wrote:
Yassin wrote:
grundunq wrote:

aduiii...apasal kolam kering...alor kemesor dah x der air ke....macam mana kemesor skang nie..dengor kabor astro dah masok ke sana...

Entoh la yeek kash pegh..lame juga tak kesana Razz

aman pulak entah kemana...lama senyap jer...gambor kemesor da tak upload lagi..
yasin..dekat jerantut tu ada orang jual buah mengkinang tak

aok weh ... mana nak cari buoh tu masani , batangnya habis buat balok, orang umoh mengidamke?

Awangmaseru
JKK Kampung
JKK Kampung

Posts : 252
Points : 294
Join date : 30/11/2009
Age : 61
Location : ulu cheka/jerantut

http://www.mohlaweh.multiply.com

Back to top Go down

KG Tanjung Besar - Page 3 Empty Re: KG Tanjung Besar

Post  grundunq Thu Oct 28, 2010 3:46 pm

dekat mana nok cari daging landok...kalau demo tau...kabor lah...lama tak makan gulai landok nie..sedap amek weee
grundunq
grundunq

Posts : 31
Points : 38
Join date : 23/06/2009

Back to top Go down

KG Tanjung Besar - Page 3 Empty Re: KG Tanjung Besar

Post  Yassin Thu Oct 28, 2010 4:03 pm

grundunq wrote:dekat mana nok cari daging landok...kalau demo tau...kabor lah...lama tak makan gulai landok nie..sedap amek weee

jangan kabor nak makan dagingnya... nengok landok perh.. jarang amat dah.. Razz
Yassin
Yassin
PCC Jerantut
PCC Jerantut

Posts : 2708
Points : 3033
Join date : 12/08/2009
Location : Bandar Jerantut [PCC084]

http://www.pahangcommunity.com

Back to top Go down

KG Tanjung Besar - Page 3 Empty Re: KG Tanjung Besar

Post  ozzy Thu Oct 28, 2010 4:12 pm

Yassin wrote:
grundunq wrote:dekat mana nok cari daging landok...kalau demo tau...kabor lah...lama tak makan gulai landok nie..sedap amek weee

jangan kabor nak makan dagingnya... nengok landok perh.. jarang amat dah.. Razz


landak bakal jadi haiwan eksotik..

back to topic please ekekeke
ozzy
ozzy
Skuad Terjah PCC
Skuad Terjah PCC

Posts : 2216
Points : 2310
Join date : 21/05/2009
Location : Jengka 6, PJ

Back to top Go down

KG Tanjung Besar - Page 3 Empty Re: KG Tanjung Besar

Post  fndy Sat Dec 04, 2010 10:13 am

kat tg.besor banjir doh....
fndy
fndy

Posts : 26
Points : 27
Join date : 13/09/2010
Age : 38
Location : klang,bentong,tg besar

Back to top Go down

KG Tanjung Besar - Page 3 Empty Re: KG Tanjung Besar

Post  Yassin Sun Dec 05, 2010 4:37 pm

fndy wrote:kat tg.besor banjir doh....

Yas bila rantau mana teeh?
Yassin
Yassin
PCC Jerantut
PCC Jerantut

Posts : 2708
Points : 3033
Join date : 12/08/2009
Location : Bandar Jerantut [PCC084]

http://www.pahangcommunity.com

Back to top Go down

KG Tanjung Besar - Page 3 Empty Re: KG Tanjung Besar

Post  Sponsored content


Sponsored content


Back to top Go down

Page 3 of 3 Previous  1, 2, 3

Back to top

- Similar topics

 
Permissions in this forum:
You cannot reply to topics in this forum