Selamat Datang ke Komuniti Anak Pahang. Forum untuk apa jua berkaitan dengan negeri tercinta

Terima kasih atas sokongan
Log in

I forgot my password

MALAYSIA FUTSAL E-FANS & MEDIA 2010

Wed Apr 07, 2010 5:53 pm by Deto_8

Futsal E-fans & Media Edisi Ketiga Tahun 2010 dijangka diadakan pada 5hb June 2010, Sabtu.

Insya Allah PCC akan menghantar 1 team....

Meeting penyelarasan akan dibuat dalam masa terdekat.


Comments: 42

PCC MENYOKONG KEMPEN HARAPAN TANPA SUARA - KAMI PRIHATIN

Wed Apr 28, 2010 1:25 pm by sakur@86



Comments: 19

Facebook
Pahang Community on Facebook
Pahang Sports Zone FB
Pahang Sports Zone on Facebook

JANGAN MENCARI TERLALU “SEMPURNA”

Go down

JANGAN MENCARI TERLALU “SEMPURNA”

Post  Qaisara on Mon Nov 16, 2009 3:59 pm

JANGAN MENCARI TERLALU “SEMPURNA”

Jika kamu memancing ikan
Setelah ikan itu terlekat di mata kail
Hendaklah kamu mengambil ikan itu
Janganlah sesekali kamu LEPASKAN ia semula kedalam air begitu sahaja
Kerana ia akan SAKIT oleh kerana bisanya ketajaman mata kail kamu
Dan mungkin ia akan MENDERITA selagi ia masih hidup…

Begitulah juga…
Setelah kamu memberi banyak PENGHARAPAN kepada seseorang
Setelah dia mulai MENYAYANGI kamu
Hendaklah kamu MENJAGA hatinya
Janganlah sesekali kamu terus MENINGGALKANNYA begitu saja
Kerana dia akan TERLUKA oleh kenangan bersamamu
Dan mungkin TIDAK dapat MELUPAKAN segalanya selagi dia masih mengingati kamu…

Jika kamu MENADAH air biarlah berpada
Jangan terlalu berharap pada takungannya dan menganggap ia begitu teguh
Cukuplah sekadar untuk KEPERLUANMU sahaja
Kerana apabila ia mulai RETAK... tidak sukar untuk kamu menampal dan memperbaikinya semula
Dan bukannya terus dibuang begitu sahaja…

Begitulah juga…
Jika kamu sedang memiliki seseorang…. TERIMALAH dia seadanya
Janganlah kamu terlalu mengaguminya dan mengganggapkan dia begitu istimewa
Anggaplah dia manusia biasa
Kerana apabila dia melakukan KESILAPAN... tidaklah sukar untuk kamu MEMAAFKANNYA Dan MEMBOLEHKAN hubungan kamu akan TERUS hingga ke akhir hayat
Dan bukannya MENGHUKUMNYA dan MENINGGALKAN dia begitu sahaja kerana kamu merasa terlalu kecewa dengan sikapnya
Lalu semuanya akan menjadi TERHENTI begitu sahaja…

Jika kamu MEMILIKI sepinggan nasi
Yang kamu pasti baik untuk diri kamu
Yang MENGENYANGKAN dan BERKHASIAT
Mengapa kamu berlengah lagi? Cuba mencari makanan yang lain
Kerana terlalu ingin mengejar KELAZATAN
Kelak, nasi itu akan BASI sendiri dan kamu sudah tidak boleh menikmatinya lagi
Kamu akan MENYESAL...

Begitulah juga…
Jika kamu telah bertemu dengan seorang INSAN
Yang kamu pasti boleh membawa KEBAIKAN kepada dirimu
MENYAYANGIMU... MENGASIHIMU... dan MENCINTAIMU...
Mengapa kamu berlengah lagi?
Cuba MEMBANDINGKANNYA dengan yang lain
Terlalu mengejar KESEMPURNAAN
Kelak dia akan BERJAUH HATI dan kamu akan KEHILANGANNYA apabila dia menjadi milik orang lain
Kamu juga yg akan MENYESAL dan tidak ada gunanya lagi…

Oleh itu janganlah kita terlalu mengejar KESEMPURNAAN kerana ia bukanlah faktor utama KEBAHAGIAAN yang sempurna, sedangkan jika kita boleh memaafkan KESILAPAN orang yang kita sayang dan akur dengan KELEMAHANNYA sebagai manusia biasa serta BERSYUKUR dengan apa yang kita sudah MILIKI... kita akan BAHAGIA, BAHAGIA dan terus BAHAGIA... itu lebih BERMAKNA !

“Begitu Hidup Ini Tiada Yang Abadi Yang Patah Kan Tumbuh Yang Hilang Kan Berganti, Namun Yang Berganti Tidak Mungkin Sama Seperti Yang Hilang... ”
avatar
Qaisara
Ketua Kampung
Ketua Kampung

Posts : 104
Points : 116
Join date : 10/11/2009
Location : Balok, Kuantan, Pahang

Back to top Go down

Re: JANGAN MENCARI TERLALU “SEMPURNA”

Post  apis11 on Mon Nov 16, 2009 4:03 pm

btol...kwn pernah bg nukilan nih kat sum1 yg pernah bertahta dlm ht nih.... Very Happy Very Happy Very Happy Very Happy
avatar
apis11
Tok Empat
Tok Empat

Posts : 620
Points : 620
Join date : 10/04/2009
Age : 35
Location : Shah Alam

Back to top Go down

Re: JANGAN MENCARI TERLALU “SEMPURNA”

Post  jasnoraizan on Mon Nov 16, 2009 4:03 pm

"kesempurnaan itu adalah salah satu cabang mencari kebahagiaan"..
avatar
jasnoraizan
Timbalan Menteri Besar

Posts : 2512
Points : 2623
Join date : 20/07/2009
Location : Seksyen U5 shah alam/jengka 8

Back to top Go down

Re: JANGAN MENCARI TERLALU “SEMPURNA”

Post  Jeck Sparow on Mon Nov 16, 2009 4:08 pm

"Seindah Indah ciptaan dan kesempurnaan adalah yang paling sukar dijaga"
avatar
Jeck Sparow
A.D.O
A.D.O

Posts : 1467
Points : 1874
Join date : 15/05/2009
Location : Bera

Back to top Go down

Re: JANGAN MENCARI TERLALU “SEMPURNA”

Post  koy101 on Mon Nov 16, 2009 4:12 pm

Satu citer yg aku hafal....



sekadar renungan... .

"Mengapa sampai sekarang kamu belum menikah?"
ujar seorang kepada temannya yang sampai sekarang masih
membujang. "Sejujurnya sampai sekarang ini saya masih terus mencari
wanita yang sempurna. Itulah sebabnya saya masih membujang. Dulu
waktu saya di Utara, saya berjumpa dengan wanita yang cantik yang
amat bijaksana. Saya fikir inilah wanita ideal untuk saya dan sesuai
menjadi isteri saya. Namun kebelakangan selepas itu pada masa
berkasih baru aku tahu dia sebenarnya amat sombong. Hubungan kami
putus sampai disitu.

Di Ipoh saya bertemu seorang perempuan yang cantik jelita, ramah dan
dermawan. Pada perjumpaan pertama aku begitu takjub dan seronok.
Hatiku berdesir kencang, inilah wanita idealku. Namun selepas itu
baru saya tahu, ia banyak tingkahlaku yg tak baik dan tidak
bertanggung jawab.

Dan ketika aku di JB, aku bertemu wanita yang manis, baik, periang
dan pintar. Dia sangat menyenangkan bila diajak berbicara, selalu
menyambung perbualan kami dan penuh humor. Tapi terakhir aku ketahui
kalau dia dari keluarga yang berantakan yakni berpecahbelah dan
selalu menuntut sesuatu yang kita tidak mampu memenuhinya. Akhirnya kami berpisah.

Saya terus mencari, namun selalu mendapatkan kekurangan
pada wanita yang saya temui. Sampai pada suatu hari, saya bersua
dengan wanita ideal yang saya dambakan selama ini. Ia begitu cantik
pintar, baikhati, dermawan dan penuh humor. Dia juga sangat perhatian
dan sayang kepada orang lain. Saya fikir inilah pendamping hidup saya
yang dikirim oleh Tuhan untuk saya".

"Lantas?!", sergah temannya yang dari tadi tekun mendengarkan
"Apa yang terjadi? Mengapa kamu tidak terus meminangnya? ". Yang
ditanya diam sejenak dan akhirnya dengan suara perlahan si bujang itu
menjawab,
"Baru sekarang aku mengetahui bahawa ia juga sedang mencari lelaki
yang sempurna".
============================================
Kesimpulan : Sudah diketahui maksud daripada cerita itu ?
... .. Nobody's perfect. Jadi jangan mensia-siakan apa yang sudah
ada di hadapan kita,belum tentu nanti kita mendapatkan yang lebih
baik dari yang sekarang kita dapat, Tak kiralah kita ni lelaki ke
pempuan ke... Kalau kita mau mencari yang sempurna, check dulu diri
kita sendiri,apakah sudah sempurna di mata orang lain??

Rasa-rasanya sama juga dgn yang dah berkahwin... Redhalah dgn apa
yang ada..belum tentu yang baru tu dapat memenuhi citarasa kita..yang
lama dah tentu kita kenal buruk baik nya..just improve ourselves..dan
sama-sama membetulkan kesilapan dan kekurangan diri masing-
masing..learn thru our mistakes... wallahuallam.
avatar
koy101
Tok Penghulu
Tok Penghulu

Posts : 1084
Points : 1132
Join date : 17/09/2009
Age : 44
Location : Temerloh / Bentong

http://www.kembara.net

Back to top Go down

Re: JANGAN MENCARI TERLALU “SEMPURNA”

Post  Yassin on Mon Nov 16, 2009 4:13 pm

JANGAN MENCARI TERLALU “SEMPURNA”

Jika kamu memancing ikan
Setelah ikan itu terlekat di mata kail
Hendaklah kamu mengambil ikan itu
Janganlah sesekali kamu LEPASKAN ia semula kedalam air begitu sahaja
Kerana ia akan SAKIT oleh kerana bisanya ketajaman mata kail kamu
Dan mungkin ia akan MENDERITA selagi ia masih hidup…


Nasihat drp Jabatan Perikanan ikan bersaiz kecil perlu dilepaskan.
avatar
Yassin
PCC Jerantut
PCC Jerantut

Posts : 2708
Points : 3033
Join date : 12/08/2009
Location : Bandar Jerantut [PCC084]

http://www.pahangcommunity.com

Back to top Go down

Re: JANGAN MENCARI TERLALU “SEMPURNA”

Post  WADY on Mon Nov 16, 2009 4:15 pm

Yassin wrote:JANGAN MENCARI TERLALU “SEMPURNA”

Jika kamu memancing ikan
Setelah ikan itu terlekat di mata kail
Hendaklah kamu mengambil ikan itu
Janganlah sesekali kamu LEPASKAN ia semula kedalam air begitu sahaja
Kerana ia akan SAKIT oleh kerana bisanya ketajaman mata kail kamu
Dan mungkin ia akan MENDERITA selagi ia masih hidup…


Nasihat drp Jabatan Perikanan ikan bersaiz kecil perlu dilepaskan.

yer betul tuh ... kalau tak camno org lain plak nak mancing nanti, takda ikanlah plak...
avatar
WADY
Ketua Kampung
Ketua Kampung

Posts : 148
Points : 169
Join date : 07/11/2009
Age : 42
Location : Batu 8, Jalan Gambang, Kuantan Pahang Darul Makmur {PCC 142}

Back to top Go down

Re: JANGAN MENCARI TERLALU “SEMPURNA”

Post  Qaisara on Mon Nov 16, 2009 4:17 pm

Yassin wrote:JANGAN MENCARI TERLALU “SEMPURNA”

Jika kamu memancing ikan
Setelah ikan itu terlekat di mata kail
Hendaklah kamu mengambil ikan itu
Janganlah sesekali kamu LEPASKAN ia semula kedalam air begitu sahaja
Kerana ia akan SAKIT oleh kerana bisanya ketajaman mata kail kamu
Dan mungkin ia akan MENDERITA selagi ia masih hidup…


Nasihat drp Jabatan Perikanan ikan bersaiz kecil perlu dilepaskan.

aok ni merepek je lh... tongue
avatar
Qaisara
Ketua Kampung
Ketua Kampung

Posts : 104
Points : 116
Join date : 10/11/2009
Location : Balok, Kuantan, Pahang

Back to top Go down

Re: JANGAN MENCARI TERLALU “SEMPURNA”

Post  Jeck Sparow on Mon Nov 16, 2009 4:22 pm

Yupps.. it's True

Redha dan bersyukur dengan apa yang ada depan mata
avatar
Jeck Sparow
A.D.O
A.D.O

Posts : 1467
Points : 1874
Join date : 15/05/2009
Location : Bera

Back to top Go down

Re: JANGAN MENCARI TERLALU “SEMPURNA”

Post  zulkbo on Mon Nov 16, 2009 4:31 pm

Cintakan ALLAH
dan RASULnya
pasti engko tak kan
menyesal..
mampukah kita??? Very Happy

_________________
Manusia yang dihormati ialah orang yang sentiasa menghormati orang lain..
................................جزاك اللهُ خيراً‎ ..................................
http://www.zulkbo.com/
avatar
zulkbo
PCC Kuala Lumpur
PCC Kuala Lumpur

Posts : 6398
Points : 6904
Join date : 15/06/2009
Location : PCC 049

http://www.zulkbo.com/

Back to top Go down

Re: JANGAN MENCARI TERLALU “SEMPURNA”

Post  SHARK on Mon Nov 16, 2009 4:42 pm

koy101 wrote:Satu citer yg aku hafal....



sekadar renungan... .

"Mengapa sampai sekarang kamu belum menikah?"
ujar seorang kepada temannya yang sampai sekarang masih
membujang. "Sejujurnya sampai sekarang ini saya masih terus mencari
wanita yang sempurna. Itulah sebabnya saya masih membujang. Dulu
waktu saya di Utara, saya berjumpa dengan wanita yang cantik yang
amat bijaksana. Saya fikir inilah wanita ideal untuk saya dan sesuai
menjadi isteri saya. Namun kebelakangan selepas itu pada masa
berkasih baru aku tahu dia sebenarnya amat sombong. Hubungan kami
putus sampai disitu.

Di Ipoh saya bertemu seorang perempuan yang cantik jelita, ramah dan
dermawan. Pada perjumpaan pertama aku begitu takjub dan seronok.
Hatiku berdesir kencang, inilah wanita idealku. Namun selepas itu
baru saya tahu, ia banyak tingkahlaku yg tak baik dan tidak
bertanggung jawab.

Dan ketika aku di JB, aku bertemu wanita yang manis, baik, periang
dan pintar. Dia sangat menyenangkan bila diajak berbicara, selalu
menyambung perbualan kami dan penuh humor. Tapi terakhir aku ketahui
kalau dia dari keluarga yang berantakan yakni berpecahbelah dan
selalu menuntut sesuatu yang kita tidak mampu memenuhinya. Akhirnya kami berpisah.

Saya terus mencari, namun selalu mendapatkan kekurangan
pada wanita yang saya temui. Sampai pada suatu hari, saya bersua
dengan wanita ideal yang saya dambakan selama ini. Ia begitu cantik
pintar, baikhati, dermawan dan penuh humor. Dia juga sangat perhatian
dan sayang kepada orang lain. Saya fikir inilah pendamping hidup saya
yang dikirim oleh Tuhan untuk saya".

"Lantas?!", sergah temannya yang dari tadi tekun mendengarkan
"Apa yang terjadi? Mengapa kamu tidak terus meminangnya? ". Yang
ditanya diam sejenak dan akhirnya dengan suara perlahan si bujang itu
menjawab,
"Baru sekarang aku mengetahui bahawa ia juga sedang mencari lelaki
yang sempurna".
============================================
Kesimpulan : Sudah diketahui maksud daripada cerita itu ?
... .. Nobody's perfect. Jadi jangan mensia-siakan apa yang sudah
ada di hadapan kita,belum tentu nanti kita mendapatkan yang lebih
baik dari yang sekarang kita dapat, Tak kiralah kita ni lelaki ke
pempuan ke... Kalau kita mau mencari yang sempurna, check dulu diri
kita sendiri,apakah sudah sempurna di mata orang lain??

Rasa-rasanya sama juga dgn yang dah berkahwin... Redhalah dgn apa
yang ada..belum tentu yang baru tu dapat memenuhi citarasa kita..yang
lama dah tentu kita kenal buruk baik nya..just improve ourselves..dan
sama-sama membetulkan kesilapan dan kekurangan diri masing-
masing..learn thru our mistakes... wallahuallam
.

dalam maksud tuh...hehehe...
avatar
SHARK
Tok Empat
Tok Empat

Posts : 588
Points : 600
Join date : 16/04/2009
Age : 39
Location : Empangan Klang Gate

Back to top Go down

Re: JANGAN MENCARI TERLALU “SEMPURNA”

Post  zulkbo on Mon Nov 16, 2009 4:51 pm

Kesimpulan : Sudah diketahui maksud daripada cerita itu ?
... .. Nobody's perfect. Jadi jangan mensia-siakan apa yang sudah
ada di hadapan kita,belum tentu nanti kita mendapatkan yang lebih
baik dari yang sekarang kita dapat, Tak kiralah kita ni lelaki ke
pempuan ke... Kalau kita mau mencari yang sempurna, check dulu diri
kita sendiri,apakah sudah sempurna di mata orang lain??





====>ini koi setuju..jangan ada yang amek hati lah yek ....
Crying or Very sad

_________________
Manusia yang dihormati ialah orang yang sentiasa menghormati orang lain..
................................جزاك اللهُ خيراً‎ ..................................
http://www.zulkbo.com/
avatar
zulkbo
PCC Kuala Lumpur
PCC Kuala Lumpur

Posts : 6398
Points : 6904
Join date : 15/06/2009
Location : PCC 049

http://www.zulkbo.com/

Back to top Go down

Re: JANGAN MENCARI TERLALU “SEMPURNA”

Post  Sponsored content


Sponsored content


Back to top Go down

Back to top


 
Permissions in this forum:
You cannot reply to topics in this forum