Selamat Datang ke Komuniti Anak Pahang. Forum untuk apa jua berkaitan dengan negeri tercinta

Terima kasih atas sokongan
Log in

I forgot my password

MALAYSIA FUTSAL E-FANS & MEDIA 2010

Wed Apr 07, 2010 5:53 pm by Deto_8

Futsal E-fans & Media Edisi Ketiga Tahun 2010 dijangka diadakan pada 5hb June 2010, Sabtu.

Insya Allah PCC akan menghantar 1 team....

Meeting penyelarasan akan dibuat dalam masa terdekat.


Comments: 42

PCC MENYOKONG KEMPEN HARAPAN TANPA SUARA - KAMI PRIHATIN

Wed Apr 28, 2010 1:25 pm by sakur@86


_________________
Manusia yang dihormati ialah orang yang sentiasa menghormati orang lain..
................................جزاك اللهُ خيراً‎ ..................................
http://www.zulkbo.com/
avatar
zulkbo
PCC Kuala Lumpur
PCC Kuala Lumpur

Posts : 6398
Points : 6904
Join date : 15/06/2009
Location : PCC 049

http://www.zulkbo.com/

Back to top Go down

Re: MAT KILAU :: PAHLAWAN PAHANG

Post  zulkbo on Fri Oct 02, 2009 6:37 pm


_________________
Manusia yang dihormati ialah orang yang sentiasa menghormati orang lain..
................................جزاك اللهُ خيراً‎ ..................................
http://www.zulkbo.com/
avatar
zulkbo
PCC Kuala Lumpur
PCC Kuala Lumpur

Posts : 6398
Points : 6904
Join date : 15/06/2009
Location : PCC 049

http://www.zulkbo.com/

Back to top Go down

Re: MAT KILAU :: PAHLAWAN PAHANG

Post  Awangmaseru on Mon Nov 30, 2009 12:57 pm

salamualaikum.

kisoh pahlawan lama ini aki ada juga cerita versi orang-orang tua kampung, tapi aki tak berani nok cerita sebab cerita dah ada tertulis dan dianggap betulLAH. nanti aki cerita akan berlaku pergeseran sejarah pulok. harap maafkan aki.

Awangmaseru
JKK Kampung
JKK Kampung

Posts : 252
Points : 294
Join date : 30/11/2009
Age : 56
Location : ulu cheka/jerantut

http://www.mohlaweh.multiply.com

Back to top Go down

Re: MAT KILAU :: PAHLAWAN PAHANG

Post  koy101 on Mon Nov 30, 2009 5:12 pm

zulkbo wrote:bercerita bab pawang@bomoh ni
keh ada terbaca dalam buku mengenai
pawang@bomoh yang dikategorikan sebagai
ahli sihir..untuk bacaan,renungan bersama
wallahualam...


Aku bukan nak kata buku nih tipu... buku nih pun ader gak benor... keknyer.... pada aku, xaci ler kalu sumer yg tercatat dlm muka surat nih dikata tukang sihir....
Kebanyakan amalan org melayu berasas pada pantang larang..... dan org melayu gak yg paling banyak main muslihat.... tu sebab seni silat kita di sebut SENI bukan PENCAK

sbg contoh.... yg tang azimat tuh.... yg bebenornyer xder aper2 pun... cuma sehelai kain besa..... keknyer sbb diberikan oleh org besor.... kira sebagai penguat semangat ler.... ( contoh cam korang pegang tasbih bila rasa seram sejuk... nak baca yassin, xhafal ... ) dan banyak lagi.....
avatar
koy101
Tok Penghulu
Tok Penghulu

Posts : 1084
Points : 1132
Join date : 17/09/2009
Age : 44
Location : Temerloh / Bentong

http://www.kembara.net

Back to top Go down

Re: MAT KILAU :: PAHLAWAN PAHANG

Post  Sponsored content


Sponsored content


Back to top Go down

Page 2 of 2 Previous  1, 2

Back to top


 
Permissions in this forum:
You cannot reply to topics in this forum